27 comments on “From Banker To Teacher : Against The Odds & Praises To The Lord SWT. Alhamdulillah!!

  1. Tahniah weh!!! Aku dah dapat rasa hang akan dapat.. Selamat mendaftar! Have fun untuk 1 tahun akan datang ni.. and, Welcome to the teachers club!!..

  2. Tahniah bro!!
    I am happy for u…

    Masa aku panggil hang Cikgu Shahrill kat KLCC ari tu aku mmg yakin hang akan dapat. I can feel it. Hehehe…

    Selamat berjuang wahai pendidik anak bangsa!

  3. ohhh ni la yg heboh kat buletin Tagged ni.keke.. Ok, i harap u jadi a good teacher. Jadi cikgu skarang takleh manja-manja. muke nampak cam budak takpe dah kiut hehee. kena matured skeyt..

  4. ALHAMDULILLAH! Bertambah lg seorg chegu yg berdedikasi n berblog kt Malaysia ni. Kita ikuti advencer seorg chegu bernama Shahrill Ramli. Siaran bermula 12 Januari 2009 selama 365 episod. Mempersembahkan telenovela Chegu Jambu!

  5. Nahar Iskandar = Erk??? Yo lah..huuhuhhu~

    khai = timo kaseh..aku dok bajet sangat lo…Alhamdulillah=)

    Mariposa = muchas gracias mi amiga!!!! *wink*

    pingu toha = tu diaaa…klasik ejaan hang ‘chegu’…telenovela la plak kan? Ada yg nak wat skrip nih?kekeke..

  6. taniah ko dapat jugak jadi cikgu tu
    Semoga ko dapat mendidik anak bangsa dgn pengetahuan ko huhuh
    aku tengok ko tulis pun seram je bahasa..hebat arr

  7. Papa Mea = time kasih Ustaz..Insya Allah.. rayuan ada lg; Mama-Mea adalah rezki tu..=)

    nzard = ahaks..a’a la tuh..pandai ang kekek

    Spanar Hidup = insya allah..TQ =)

    Apit= time kcish =)

  8. Salam n tahniah Rill, boleh panggil cg la ni, maaf lama tak komen sibuk anak kawen anak sulung pd 20 dis di SP n 21 Dis pula sebelah lelaki kat Tmn Wira Alor Star… anyhow cg tumpang gembira….Saya tertarik dengan ungkapan tulisan sdra,…”Bidang ini sememangnya bidang yang lain daripada dunia korporat perbankan yg saya ceburi sebelum ni. Tentunya lagak dan perilaku dunia pendidik adalah berlainan daripada dunia korporat. Pun begitu, kita tunggu dan lihat bagaimana saya perlu adaptasi dan menyesuaikan diri dengan fenomena baru ni. Kita mentakbirkan dan Tuhan yang mentadbirkan. Alhamdulillah syukur.”…That correct….dulu 27 tahun lepas dunia pendidikan banyak perbezaan…hanya guru yang dedikasi dan penuh komintmen saja yang mampu menghadapinya….setiap bidang memang ada cabaran…kita bukan menghasilkan produk kilang yang silap boleh reject…tapi melahirkan insan….kalau rosak nak reject ke….di sini letak wisdom of teacher….murabbi, muaddib… so one year KPLI still not enough…need more knowledges n the school is the first place to nurture it…..welcome to the world of education…Selamat Pagi Cikgu Shahrill…Selamat Maal Hijrah…we proud of you.

  9. Anda nampaknya dah bersedia untuk menjadi cg….keep explore n you get something new….in their eyes (our student) you can read their mind what they really need from you….so the aim of education is to change the behaviour (One of scholar say)…and lot more views about education…you can find it more because I know your reading attitude is so high..(Guru contoh NILAM)

  10. Congrats Shahrill.. So let’s see whether u gonna blog about ur students (bila dah practical/posting) and keep posting their pictures like Muazzam do:D
    Oops, terkeji Muazzam lak.

  11. Am = Thanks hehe🙂 . Aww, you don’t have to second guess that; I will definitely snap every pictures n moments with the kids with extensive elaboration on the classroom atmosphere (more than the Muazzam’s). You might wanna know that some people take their career VERY seriously and whatever they jot in their blog are very close to their hearts. Slipping-off from the sensitivity horizon may cause others felt insulted. Then again, those teachers don’t keep posting ENDLESS SURVEYS & CAM-WHORINGS, eh? Oops, no pun intended :p

  12. 12th January will be the special day for u Shahrill…welcome to IPDA….hope you are mentally and physically ready to be guru pelatih….selamat berjuang

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s